nota kaki! :))

ωɛℓcσмɛ..и тниϰ 4 ʌιƨιт мα вℓσɢ ʏαян.. :)
hit counter
 nor waqiah zulkifli  just call wawa saje  stay pontian, jB  gler2  fanatik terhadap wane ungu  kidal  ske mkn  pntang jmpe novel  ta bnyk ckp  ta pndai na setle an prob  sgt3 sensitif  ta bpe tgi  ta ske telur kning  ta ske dtipu  ta ske bkongsi kaseh  kdg2 hip0krit..hee  ta pndai na mara  ta bpe na brani  ske pendam sumting,ta ske meluah an  pape pn sy hnye wanita biasa  :)
Lilypie Kids Birthday tickers
sy ta sehebat anda semua..blog nie hnye luahan aty sy saje.. :)

Friday, September 24, 2010

M A G I K A ! ;)




Sinopsis (diterjemah dari website Sinema Malaysia)
Filem Magika ini mengisahkan dua beradik yang mengharungi hari-hari suram selepas kematian ibu mereka. Malik (Fimie Don) merasa tertekan dan menyalahkan diri sendiri atas kematian ibunya itu. Suatu petang, Malik bergaduh dengan kakaknya, Ayu (Diana Danielle) dan membawa diri ke hutan. Tanpa disangka-sangka, Malik tersesat di hutan dan dia berada di dimensi lain yang dinamakan Magika.
Setelah terdengar jeritan Malik meminta tolong, Ayu segera mencari Malik, tetapi beliau turut terperangkap dalam dunia Magika. Masalah bertambah rumit kerana Malik ditangkap oleh Nenek Kebayan dan pengikutnya, Awang Kenit. Malik digunakan sebagai bahan eksperimen oleh Nenek Kebayan untuk menghasilkan wangian dari tangisan kanak-kanak.
Ayu terpaksa menghadapi banyak cabaran dan halangan dalam misi mencari dan menyelamatkan adiknya di Magika. Semasa pengembaraan di Magika, beliau terjumpa dengan watak-watak dalam lagenda Melayu seperti Badang, Naga Tasik Chini, Nenek Kebayan, Puteri Bunian, Pak Pandir, Hang Tuah lima bersaudara, Puteri Gunung Ledang, Bawang Putih Bawang Merah, Mahsuri dan Batu Belah Batu Bertangkup. Bagaimanapun Ayu bernasib baik kerana dia bertemu dengan Badang (Mawi) yang sudi membantu menyelamatkan mereka keluar dari dunia asing itu.
agk2 k0rg..
cte nie best x?
huhu..
bbaloi xkl0 g tgk m0vee..
;D
pape pn spe nk tman g tgk?
j0m..
rmai2, bru gempak..
haha..

No comments:

Post a Comment